12/28/2016

מוטאבאק - מאפה גבינה ערבי

בס"ד

מוטואבאק מאפה קינוח פילו גבינה ערבי מתוק

מכירים את המוטאבק (Mutabbaq)? לא? אז כדאי לכם מאוד להכיר. מוטאבאק זהו מאפה גבינות ערבי המורכב משכבת בצק פילו וגבינות ולפעמים גם אגוזים.




מאפה קינוח גבינה מתוק ערבי


פרוסות מאפה גבינה ערבי מתוק של אוטולונגי


ראיתי בספר הבישול של יותם אוטולונגי : "ירושלים", מתכון לקינוח ערבי עם גבינה - מוטאבק, והמתכון היה נראה מאוד קל להכנה ולפי התמונה גם מאוד טעים. 

כשהתחלתי להכין את המתכון, החלטתי לשנות אותו מעט - לשנות את סוג הגבינה לפי מה שהיה לי בבית, לשים פחות עלי פילו ויותר חמאה ולשנות מעט את דרך ההכנה ובסופו של דבר התקבל מאפה גבינה מתוק ומדהים!!

מסדרים שכבות של בצק פילו, ממלאים בגבינה לא ממותקת, מסדרים מעל שוב שכבת של בצק פילו ובסוף האפייה יוצקים מעל סירופ סוכר שהוא זה שממתיק לנו את כל העסק.



מאפה קינוח ערבי עם גבינה מתוק של יותם אוטולונגי



מאפה גבינות ערבי מוטאבאק / מתכון: יותם אוטוולונגי עם שינויים קלים שלי: מיכל עם תענוג
המדידות נעשו בכוסות וכפות מידה אוניברסליים
המרכיבים:
10 דפי פילו
כ-180 גרם חמאה,מומסת
500 גרם גבינת כנען, מפוררת
200 גרם גבינת עיזים פרומעז, מפוררת

לסירופ סוכר:
1/3 1 כוסות סוכר
6 כפות מים
1 כף מיץ לימון

אופן ההכנה:
מחממים מראש תנור ל-230 מעלות, חימום עליון ותחתון.
מברישים תבנית בגודל עלי הפילו ומניחים עלה פילו מעל, מחליקים את פני הפילו ומורחים שוב חמאה, מניחים שוב עלה פילו, מחליקים ומורחים שוב בחמאה המומסת ממשיכים כך עד שיש לכם 5 דפי פילו.

לאחר שמרחתם את החמאה על הדף החמישי של עלה הפילו, מערבבים את הגבינות ומפזרים עליו ודואגים שעל הקצוות לא יהיו מילוי. מורחים את הגבינות בחמאה מומסת ושוב חוזרים על הפעולה ממקודם: עלה פילו, חמאה, עלה פילו וחוזר חלילה, כאשר אחרי כל עלה מהדקים את הקצוות עד שסיימתם את יתרת עלי הפילו.

לסיום, מורחים את השכבה האחרונה בחמאה ועם סכין חותכים את המאפה לחתיכות כמעט עד הסוף. תעזרו בידיים כשאתם חותכים שהבצק לא יתרומם.

מכניסים לתנור ל-25 דקות, אופים בחלק האמצעי של התנור.
ממש לפני סיום האפייה, שמים את כל מרכיבי הסירופ בסיר, מערבבים ונותנים לסירופ לרתוח. ברגע שרתח, מנמיכים את האש לאש בינונית-גבוהה ומבשלים כ-2-3 דקות עד שהסוכר נמס. 
ברגע שהמאפה יצא מהתנור, יוצקים עליו את כל הסירופ.
חשוב להגיש חם, אחרת זה פחות טעים.
*ניתן להכין את כל המתכון ולשמור במקרר עד לאפייה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use