3/08/2017

עוגת יום הולדת שכבות שוקולד קצפת

בס"ד

Layers of cream birthday cake עוגת יום הולדת שכבות

הכנתי ליום הולדתו של אבי שליט"א עוגת שוקולד בשכבות שביניהן מילאתי בקצפת ומעל יצקתי רוטב שוקולד מושחת וטעים! חגיגה של עוגה המתאימה לכל אירוע!




עוגת יום הולדת שכבות שוקולד וקצפת מושחתת

עוגת יום הולדת בשכבות Layer cake


בסיס עוגת השוקולד הוא לפי המתכון של פירגה פה עם שינויים רבים.
אפשר לאכול את עוגת השוקולד הזו באותו רגע, אומנם היא לא תהיה הכי יציבה. אני אישית ממליצה לתת לה כמה שעות במקרר לפני שפורסים אותה, ולדעתי היא גם יותר טעימה אחרי שהיא נחה קצת במקרר.

השתמשתי בעוגה כאן בקרם שבשפת הקונדיטורים נקרא קרם שאנטילי. מה זה קרם שנטילי?
סך הכול שמנת מתוקה שמקציפים עם סוכר וניתן להוסיף לה טעם: תמצית וניל או טעם אחר. אם אתם מעדיפים ללכת על אינסטנט פודינג במקום סוכר, זו גם אופציה טובה.



עוגת יום הולדת עם שכבות קצפת וקרם שוקולד



עוגת שכבות שוקולד קצפת/מתכון: עם תענוג Con Delight
המדידות נעשו בכוסות וכפות מידה אוניברסליים
המרכיבים לתבנית 20 ס"מ:
לעוגה:
1 כוס אבקת שוקו
4 כוסות קמח
1 שקית אבקת אפייה (= 10 גרם)
1 כוס סוכר
3 ביצים L
1 כוס שמן קנולה
2 כוסות מים

קרם:
2 כוסות / 500 מ"ל שמנת מתוקה או קצפת צמחית
4 כפות סוכר או אינסטנט פודינג וניל (אם הוספתם פודינג, אין צורך בת. טעם) או לפי הטעם
1 כפית תמצית וניל או ת. טעם אחר (אופציונלי)

רוטב שוקולד:
100 גרם שוקולד מריר
1/2 כוס שמנת מתוקה או קצפת צמחית

שוקולד לבן מקולף בקולפן לקישוט

אופן ההכנה:
מחממים מראש תנור ל-180 מעלות, טורבו.
מערבבים יחדיו את אבקת השוקו, הקמח, אבקת האפייה והסוכר. מוסיפים את הביצים, השמן והמים ומערבבים לבלילה אחידה. מעבירים לתבנית עגולה קפיצית משומנת בספריי שמן ואופים עד שקיסם המוכנס למרכז העוגה יוצא יבש. על מנת שלא יקרה מצב שידלוף מהתבנית, אני מצפה את החלק התחתון בנייר אלומיניום. אצלי לקח לעוגה כשעה ורבע לאפות, כאשר אפיתי בחלק האמצעי של התנור. ממליצה להתחיל לבדוק אחרי 50 דקות. ברגע שמוכן, מוציאים מהתנור, עוברים עם סכין בין דפנות התבנית לעוגה ומניחים להתקרר בתבנית כ-10 דקות. לאחר מכן, משחררים את העוגה מהתבנית (כמובן שמשאירים את העוגה על תחתית התבנית ושולפים רק את החלק שמכסה את הדפנות). מניחים לה להתקרר לגמרי. 

בינתיים מכינים את קרם הקצפת:
מקציפים יחדיו את הקצפת עם הסוכר או האינסטנט פודינג, רק עד שנוצר קצף יציב. אין צורך בקצף מאוד נוקשה (להמחשה ראו סרטון מצורף). אם רוצים, מוסיפים תמצית טעם ומקציפים עוד מעט, רק עד להטמעה.

לוקחים את העוגה המקוררת, חותכים את הגבעה שנוצרה על מנת ליישר את העוגה וחוצים את העוגה ל-3 טבעות שוות בגודלן. החלק העליון של העוגה שהוא הכי פחות יפה הולך להיות השכבה התחתונה. מניחים אותה כשהצד הפחות יפה מופנה כלפי מטה. מורחים שכבת קצפת ומעל מניחים את שכבת העוגה השנייה, מורחים או קצפת ומניחים מעל את שכבת העוגה האחרונה. מורחים את כל העוגה בקצפת, משתדלים לצפות את העוגה בצורה כמה שיותר חלקה. 

ניתן למרוח סירופ סוכר, לפני כל מריחת קצפת, על מנת להעניק לחות לעוגה (להכנת סירופ סוכר: מבשלים חצי כוס סוכר עם חצי כוס מים עד שהסוכר נמס). מעבירים למקפיא לחצי שעה. לקראת סוף הזמן, ממיסים במיקרו את השוקולד והשמנת ומערבבים לקבלת קרם חלק. מוציאים את העוגה מהמקפיא ויוצקים על האמצע שלה את כל הרוטב שוקולד. 

בעזרת מרית או כף, מתחילים לאט לאט לדחוף את השוקולד לצדדים. על מנת שיווצר מעין רצועות שוקולד על העוגה, בכל פעם שבמקום אחד דחפתם שוקולד הצידה, תדלגו על המקום שלידו ואל תדחפו את השוקולד ותעברו לחלק הבא. כך תקבלו זילופים יפים לעוגה (להמחשה ראו סרטון). מפזרים באמצע העוגה שוקולד שקולף בקולפן ליצירת מעין סלילי שוקולד. מעבירים למקרר לכמה שעות להתייצבות ומגישים.
*בסרטון חתכתי את העוגה לפני שהיא נכנסה למקרר, ולכן היא נראית רכה.


מחפשים עוגות נוספות? נסו את עוגת הלב שוקולד הזו, עוגת נסיכות אנה ואלזה מלשבור את הקרח (פרוזן) מסתובבת או עוגת כוח כבידה m&m's או עוגת מיקי מאוס .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use