2/27/2018

שניצל תרד - Spinach schnitzel

בס"ד

שניצל תרד spinach schnitzel vegan

שניצל תרד ביתי, טעים ומאוד פשוט להכנה המתאים גם לטבעונים.

Homemade delicious spinach schnitzel, simple to make and suitable for vegan.


 

סיפרתי לאחותי שהשניצל ברוקולי יצא טעים, והיא שואלת אותי:" שניצל ברוקולי"? ואני ממשיכה "כן, שניצל ברוקולי" והיא עדיין ב-שלה:"שניצל ברוקולי?" ואני: "כן, שניצל ברוקולי, השניצל הירוק הזה. את מסתלבטת עליי?" ואז נפל לי האסימון..הכנתי שניצל תרד, אכלתי שניצל תרד, השניצל תרד היה טעים :-)

אז הנה המתכון לשניצל ברוקולי..אהה תרד :-)



I told my sister that my broccoli schnitzel came out delicious and she asks me: "broccoli schnitzel? and I keep saying: "Yeah, broccoli schnitzel" and she still stands her ground: "broccoli schnitzel?" and I: "Yeah, broccoli schnitzel, that green schnitzel. Are you messing up with me?" and then it hit me..I made spinach schnitzel, I ate spinach schnitzel and the spinach schnitzel was tasty :-) .

So I made broccoli schnitzel..em spinach :-)

vegan spinach schnitzel שניצל תרד טבעוני

המרכיבים ל-6 שניצלים בינוניים:
כ-140 גרם תרד טרי, שטוף ומיובש בנייר סופג (המשקל הוא לפני השטיפה והייבוש)*
1/2 כפית מלח
1/2 כוס קמח כוסמין 70% 

לציפוי:
2/3 כוס קמח כוסמין 70%
2/3 כוס מים

פירורי לחם
שמן לטיגון

*אני משתמשת בתרד הנקי מחרקים שמגיע בקופסת פלסטיק (אז המשקל הוא כמעט כל הקופסה הזו, למעט הגבעולים וכמה עלים סוררים)

אופן ההכנה:
במעבד מזון קוצצים היטב את עלי התרד. מוסיפים את המלח והקמח ומעבדים היטב. יוצרים צורה מועדפת, מניחים על נייר אפייה ומעבירים לפחות לשעה למקפיא עד להתייצבות.
לאחר מכן, מחממים תנור ל-200 מעלות, טורבו. 
מערבבים היטב את הקמח והמים לתערובת הציפוי ובצלחת נפרדת שמים פירורי לחם. טובלים את השניצלים בתערובת הציפוי ולאחר מכן בתערובת פירורי הלחם ומטגנים בשמן חם כדקה וחצי מצד אחד ועוד כ-40 שניות מהצד השני. סופגים מהשמן עם נייר סופג ומעבירים לאפייה באמצע התנור ל-5 דקות וזהו.


Ingredients for 6 medium schnitzels:
about 140 gram fresh spinach, rinsed and pat dried (weight is before rinsing and drying)
1/2 tsp. salt
1/2 cup 70% spelt flour

coating:
2/3 cup 70% spelt flour
2/3 cup water

breadcrumbs
oil for frying

Preparation:
In a food processor, chop the spinach finely. Add the salt and flour and process well. Form into desired shapes, place on baking paper and to the freezer for at least an hour.
Then, preheat the oven to 200C, turbo. Mix the flour with the water for the coating. Arrange a plate with breadcrumbs and coat the schnitzel with the flour-water mixture and then the breadcrumbs. Fry in hot oil for a minute and a half on one side and on the other side for another 40 seconds and pat dry. Transfer to the oven and bake at middle rack for 5 minutes and that's it.

5 תגובות:

  1. נראה מתכון קל ונפלא! לגביי הקמח, האם אפשר להכין עם סוג קמח ללא גלוטן? יש לך המלצה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      תודה רבה רבה לך!
      מעולם לא ניסיתי להכין עם קמח ללא גלוטן (אך בהחלט נתת לי רעיון :-)).
      מכיוון שלא ניסיתי אני יכולה רק להגיד שאני הייתי מנסה להכין עם קמח תירס לבן, כלומר קמח תירס שנראה ממש דומה לקמח רגיל וניתן למצוא בחנויות טבע.
      מקווה שעזרתי :-)

      מחק
  2. והאם אפשר לאפות בתנור במקום לטגן?

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי הטיגון,
      השניצל עובר בעצם גם טיגון קצר וגם אפייה ובשניצל הזה לא הייתי מוותרת על הטיגון, כי נראה לי שהוא מעניק טעם מאוד חשוב לתרד :-) אחרי הכול מטוגן זה יותר טעים :-)

      מחק
    2. ושכחתי לכתוב שאם את בכל זאת רוצה לנסות בלי לטגן, אז מומלץ לרסס בהרבה ספריי שמן או לחילופין למרוח שכבה של שמן על התבנית ולנסות מעט לפזר גם על השניצלים עצמם.
      אני חושבת שמכיוון שמדובר בטיגון קצר, אז זה לא הכי משמעותי, אבל בכל מקרה אני בהחלט בעד לנסות להבריא מתכונים :-) אשמח לשמוע איך הלך לך אם תכיני ואולי מומלץ לבחור בירק או מוצר יותר ידידותי שיסתדר יותר טוב בלי שמן כמו גרעיני תירס או כרובית.
      אני ניסיתי להכין שניצל כרובית מכרובית קפואה (לא זוכרת לצערי אם רק הפשרתי או שגם חיממתי את הכרובית במיקרו וחלק מעכתי במעבד מזון וחלק חתכתי בסכין, נדמה לי שרק הפשרתי בלי לחמם במיקרו) שיצא ממש טעים די על אותו עקרון כמו פה.

      מחק

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use